Forum

Temat: Dla spokoju społecznego w szkole powinny być tylko te przedmioty:...

ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 08:37

Trwa obecnie ostra walka ideologiczna w szkole, w związku z planem wprowadzenia do oświaty tzw. lex Czernek - projektu ministra tegoż resortu, który ma przekazać główne prerogatywy w nauczaniu i uświadamianiu społecznym uczniów wyłącznie kuratorom.
Na to buntują się ideolodzy strony przeciwnej, także dlatego, że dyrektorzy i nauczyciele szkół mieli by być całkowicie zależni w swym nauczaniu poza programowym od widzimisię kuratora.
Wszystko byłoby okey, gdyby nie fakt, iż są oni, ci kuratorzy, podległymi opcji rządzącej, z taką a nie inną linią ideolo.

Te kłótnie i ta walka mogłaby ustać, gdyby szkoła nauczała jedynie podstawowe przedmioty nNIEZIDEOLOGIZOWANE.




ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 08:45

Takimi uznaję:
1.Matematykę.
2.Język polski - pod pewnymi warunkami, np. wyłącznie nauka pisania i czytania, oraz najciekawsze dzieła poetycko-literackie, bez żadnej konotacji ideologicznej i światopoglądowej, a jedynie ze względu na to, że są po prostu fajnie napisane, bądź dzieła wskazane jako lektura warta przeczytania.
3. Przyroda, chemia.
4, Geografia.
5. Wf.
6. Historia, bardzo okrojona i przedstawiona do roku co najwyżej 1939.

I tyle, chyba, że coś jeszcze dopiszę, ale na pewno nie żadne tam nauki społeczne, przygotowanie do życia w rodzinie, bo zwierzęta tego też się nie uczą, a jakoś nie wyginęły, no, a jeśli, to za sprawą tego gatunku na tej planecie, który uczy swoje potomstwo jak obecnie uczy - zbyt szeroko i niepotrzebnie, jak ta matura od gbura.



ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 08:50

O, gotowanie jeszcze -

taki przedmiot mógłby być.
I co by sobie dzieci na lekcji ugotowały, upiekły - pod koniec lekcji lub na przerwie zjeść by mogły.


ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 10:13

/Dla wątku: Szkoła bez przedmiotów ideolo dla pokoju społecznego./

Licz, czytaj i pisz - bez kłótni!

Ja wam dam kłótnie!
Ja wam dam spory!
Jakie spory, o co one -
o liczby kolejne?!

Przecież to proste:
za jeden jest dwa,
za dwa leci trzy,
a po nich się cztery ma.

Dzielenia się czepiasz,
a dlaczegoż to znowu?
Za brak w nim ideologii?
A, bo tyś wojennego chowu...!?

Nie, nie ma i nie będzie już tego!
Żadnej ideologicznej walki,
ani światopoglądowej o religię,
religia, to jak w ręku dziecka zapałki!

Gdy dorośnie i nią na dobre nasiąknie -
to jakby broń mu dać do ręki:
z której strzelać może do wrogów
oby nie "lewaków i komuchów", Bogu dzięki.

Bo być może i ja mam cos z tego,
kiedy tak opisuję to i owo,
można mnie znienawidzić,
gdy jest się podszytym ideolo...

I niestety w szkole tak właśnie jest,
nie od dziś, a od lat i mi to lata,
nie uczy się obiektywnego spojrzenia,
a wykrzywionego indoktrynacją obrazu świata.

A one wyniesione z naszych domów
i niestety szkoły zideologizowanej,
zależnie od zwycięzcy, bo to on zazwyczaj
pisze historię, w postaci swej, czyli marnej.

Na tym traci i religia,
na której przez to psy się wiesza,
jakoby niczego DOBREGO ludzi nie nauczyła,
a przecież w dobru powinna być ona pierwsza.

Mówi się przeto: po owocach ich poznacie,
znaczy to po zachowaniu wiernych,
a sami widzimy jacy krewcy żeśmy,
niemal do krwi, bo i wojen winnych.

Dlatego zabieram dzieciom te zapałki ideolo,
niech pozbawione będą wszelekiej indoktrynacji,
to bzdura, że nasza tożsamość bierze się z tradycji,
wcale nie, bo z naszego prostactwa i politycznych racji.

Stąd wyrugować trza nam ze szkół
ten ideologiczny pomiot,
z racji, że to on nas skłóca i wojny czyni,
niech go zastąpi bardziej ludzki przedmiot.

Jako ten na przykład o gotowaniu i jedzeniu,
bardziej praktyczny, byle nie utyć,
bo odżywiać trza się zdrowo, a tu też są zmiany,
gdy jeden weganem, drugi mięsożercą chce być.

Ale tu już musimy zaufać nauce
i jej postępowi, na tym polega nauczanie;
to co wczoraj było na
dziś jest potępiane.

Gdy pomyślę, że zwierzęta,
to jakby nasi bracia w Życiu,
to zda mi się, iż kanibalem jestem,
dlatego o ile mam jeść to mięso, to tyciu, tyciu,

a nie, by objadać się nim,
że aż tłuszcz skapuje mi z ust,
poza tym każdy z nas
ma inne uważanie i gust.

Fakt jednakże faktem,
że jak powiadają wtajemniczeni -
gdy odwrócą się role dusz -
my też przez nie będziemy upieczeni.

Dlatego pora przerwać ten
barbarzyński obyczaj
i przerzucić się na co innego,
na przykład na zieleninę i czaj.

Dwustu lat i tak nie dożyjemy,
a dalej do około stu, za to prawda jest taka:
że bez ryzyka, iż upieczeni będziemy
na patelni przez byłego świniaka.

Lub w obozach i gułagach przez nie więzieni,
z powodu, że hodowaliśmy je zamknięte
w klatkach i oborach, niczym więźniów
a na koniec zamordowane, za nic zabite.

Patrzcie, z prostego kucharstwa
jak ważną wiedzę dla homo sapiens
można wywieść i dla naszego zbawienia,'
i takie nauczanie ma głęboki sens.

I jeszcze o tej przyrodzie nauka,
bardzo ważna dla ochrony planety,
by poznać tajniki jej prze-trwania,
a nie ryć jej ogródek, jak wrogie krety.

Chemia z kolei ma nas nauczyć
jak nie zanieczyszczać plastikiem
mórz i oceanów, ogólnie środowiska,
recyklingując odpady chemicznym trikiem.

Matematyka nam to wszystko policzy,
co się opłaca a co nie,
abyśmy mogli żyć nadal,
nie kończąc przedwcześnie w trumnie.

Język ojczysty też poznać warto,
by mieć, jak "ton", nieco zabawy
w układankę słów, jak kiedyś to czynili,
aż wyjdzie z tego jakiś wierszyk koślawy.

/ton, 21 II 2022r/

ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 12:43

...A fizyki dlaczego tu nie ma?
A, bo ta
narobiła ludzkości wiele zła, począwszy od materiałów wybuchowych, po bombę atomową, po drodze są jeszcze obliczenia trajektorii lotu rakiety wyposażonej w głowicę nuklearno-atomową, a potem straszna, okrutna śmierć w brrr, tyyyyle zła narobiła ta fizyka!!
No, chemicy także muszą być ostrożni i nie dać się złapać w sidła podpolityków, szczególnie tych najeżonych z fobiami różnymi rasistowskimi zgoła! Znamy ich, b o ich mamy, na kopy.

ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 21.02.2022; 12:49

Przyda się jeszcze na poparcie moich też najdrobniejsze aby poparcie społeczne.
A może nim być taka oto opinia jednego z internautów na pless.pl, niejakiego "ToJa" - pod artykułem redakcyjnym na ten sam temat:

"ToJa:
No szok. Po prostu szok. Ton na temat i sensownie. /.../
Ja od siebie dodam jeszcze /pisze dalej ToJa/, że wszelakie nauki nie objęte obowiązkowym programem nauczania powinny odbywać się poza publiczną placówką oświatową. Po to są salki katechetyczne, zbory itp. w tamtych przybytkach.
Matematyka, fizyka, informatyka, języki obce. Jeśli młody nie będzie wiedział, co poeta miał na myśli, to się świat nie zawali. Jeśli nie będzie znał słynnej receptury na Grunwald (1 4 10) to już gorzej, bo to waluta wymienialna.
A jak nie potrafi policzyć ile będzie musiał oddać, gdy się w kredyt właduje, to tylko zysk dla banksterów."
2 godz. temu "
--------------------------

Prawda, że nic dodać nic ująć i jest "na bazie i po linii "tona"?

ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 22.02.2022; 07:55

Tak, w ten sposób zabiliśmy nudę w dniu wczorajszym, a co dzisiaj?

Dokończymy temat - wymyślając odpowiednie sentencje życiowe, mające zastąpić dodatkowe przedmioty nauczania i zajęcia pozalekcyjne nie związane z podstawowymi przedmiotami j.w., a mącące tylko uczniom w głowach różnymi ideologiami, z którymi sami się będą mogły zapoznać w bardziej dorosłym i dojrzałym życiu, gdy będą już mogły same o sobie zadecydować, bez narzucania im ich z góry.

Te sentencje życiowe mogłyby być rozwieszone na korytarzach, w klasach czy świetlicy szkolnej.

Zasadą ich ma być, iż nie mają być one związane z żadnym światopoglądem i ideologią, a jedynie uczyć akceptacji dla bliźniego swego różnorodnego.

Na pierwszy ogień mogłaby to być np. taka oto sentencja lub sentencje:

---------------------------------------------------------------------
1. "NATURA/ŻYCIE JEST TAK RÓŻNORODNA, IŻ CZASEM SZOKUJE I ZASKAKUJE, A NASZĄ ROLĄ JEST AKCEPTACJA DLA WSZELKIEGO ŻYCIA I OWEJ RÓŻNORODNOŚCI, W TYM KAŻDEGO BLIŹNIEGO SWEGO I OBCEGO, POD WARUNKIEM, IZ NIE KRZYWDZI ONA NIKOGO, PRÓCZ NASZEGO NISKIEGO EGO."
/sentencja "tona".
---------------------------------------------------------------------

2. NASZE NISKIE EGO NIE MOŻE STAĆ NA DRODZE DO SZCZĘSCIA KOGOKOLWIEK INNEGO BLIŹNIEGO/OSOBY, JEŚLI TEN NIE KRZYWDZI NIKOGO.

--------------------------------------------------------------------

3. AKCEPTUJ KAŻDĄ INNOŚĆ W CZŁOWIEKU/BLIŹNIM, AWET GDY TA SZOKUJE CIEBIE, ALE NIKOGO NIE KRZYWDZI. TO STWÓRCY SPRAWA, NIE TWOJA: CO CHCIAŁ, TO STWORZYŁ.

------------------------------------------------------------------

3. WSZELKIE DZIEŁA BOŻE MASZ KOCHAĆ TAK, JAK KOCHASZ SAMEGO BOGA.
BÓG - ŻYCIE CIĘ KOCHA, WIĘC NIE BĄDŹ EGOISTĄ, BO ODDA CI TYM SAMYM.
/to dla wierzących/

------------------------------------------------------------------

4. PAMIĘTAJ O ŚWIĘTEJ ZASADZIE: JAK KUBA BOGU - TAK BÓG KUBIE /tobie/.

-------------------------------------------------------------------

Na razie tyle, zapraszam jak zwykle do uzupełnienia wątku o nowe zasadne życiowe sentencje dla dzieci i młodzieży szkolnej, które powinny być zawieszone na ścianach szkolnych, zamiast indoktrynowania ich konkretnymi ideologiami, mącącymi ich niedojrzałe umysły - nie w pełni zdolne jeszcze do samodzielnego myślenia. A te nasze sentencjonalne wskazówki mogą być dobrymi wskazaniami dla dalszego życia w dorosłe i samodzielne, nie przesiąknięte żadną CZYJĄŚ ideologią.

Niech się skupią na powyżej wymienionych przedmiotach, a nie na czyichś głupotach. Sentencje powyższe są samą prawdą i słusznością życiową, jaką kierują się mądrzy i dobrzy ludzie od lat, a nawet wieków. Niestety... nie u nas. Pora to naprawić.

--------------------------------------------------------------------
5. CIESZ SIĘ ŻYCIEM I DAJ SIĘ CIESZYĆ INNYM, A CHOĆBY NAJBARDZIEJ INNYM, BYLE BEZ CZYJEJ KRZYWDY.

------------------------------------------------------------------

/To wszystko tona sentencje na poczekaniu wymyślone, więc mogą być niedoskonałe, ale mają one wytyczyć uczniom kierunek na dobre życie./











ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 22.02.2022; 07:59

/..prócz tej o Kubie.../.


ton

Niedaleko

Postów: 20101

Data: 22.02.2022; 08:04

/...nie jest moją sentencją, ta o Kubie, a znaną ogólnie przez wszystkich, acz nie przez wszystkich stosowaną, stąd mamy to co mamy./

Podobnie jak ta o Kalim, też dobra jest i prawdziwa:

-------------------------------------------------------------
"Jak Kali ukraść krowę to dobrze, ale jak Kalemu, to źle."

-------------------------------------------------------------
A to chyba z książki Henryka Sienkiewicza pt.: W pustyni i w puszczy", prawda?/.



Nowi klubowicze

Martulka

Wisła Wielka
w klubie od: 2022.05.14

Bas

Wisłą WIelka
w klubie od: 2022.05.14

rammzees

Wola
w klubie od: 2022.05.14

Bulwers

Wola
w klubie od: 2022.05.03

BasiaSzmelich

Jaśkowice
w klubie od: 2022.04.24

Xx12

Ćwiklice
w klubie od: 2022.04.05

webintegro

Pszczyna
w klubie od: 2022.03.20

AMA1

Pszczyna
w klubie od: 2022.03.07

Najaktywniejsi - forum

ton

Niedaleko
postów: 20101

pless1

Pszczyna
postów: 10306

leo68

Pszczyna
postów: 7557

Investor

Blisko,coraz bliżej!
postów: 7021

jasmin7

Pszczyna
postów: 5777

cirka

Pszczyna
postów: 4425

POnuryZniwiarz

Shangri-La
postów: 2871

Najaktywniejsi - komentarze

Yankee

Pszczyna
komentarzy: 3059

Lanser

Pszczyna
komentarzy: 2147

djhooligan

Pszczyna
komentarzy: 2028

cirka

Pszczyna
komentarzy: 1486

Gocha

pszczyna
komentarzy: 1102

mnb

Pszczyna
komentarzy: 1048

Buziak

sps
komentarzy: 759